July 31, 2010

:: berpantang ::

Satu lg kisah..
dan hari ni dah penghujung tempoh pantang bersalin.. sbln lebih rasa mcm setahun..  btul la org ckp. bersalin operate ni sakit lps tu. ya! mmg diakui. da sbln pun, blum baik lagi.. mmg dugaan..fizikal dan emosi yg bercampur aduk. dgn berjauhan dr suami.. dgn diri ni yg kadang2 hangin tiba-tiba.. mcm2. tp alhamdulillah. dgn kekuatan yg diberikan Allah, akhirnye nk abeh juga pantang ni.. mak yg byk tolong masa pantang ni. suami yg bkorban ulang alik ke sp tiap2 mggu dan snggup melayan kerenah emosi ini yg kadangnya merepek-repek..tak tertahan rindu duduk berjauhan ni.. terima kasih semua.. dan mak slalu pesan. lps bersalin ni mcm kain putih. kira dah kosong-kosong. kena buat baik dgn suami. buang sifat amarah tu..ya.sape yang tak nak jadi isteri solehah kan.. dan harapnya lps ni, jadi insan yang baik..

July 30, 2010

alhamdulillah.. 24.06.2010

BERSALIN. inilah pengorbanan seorang wanita bergelar ibu. sedikit sebanyak kisah pengalaman melahirkan permata hati pertama kami AUJI ADNI UMAIRAH BINTI ASRIZAL.


22 june 2010 admitted  selayang  hosp. ward 5b. plan for IOL at 37 weeks due to suspected IUGR.. ya.. terima semua kemungkinan yang akan datang. tuhan..tabahkan la diri ini..terima kasih sgt2 to my hubby, my mom and my sis kak kembaq. temankan ke hosp. terima kasih atas sokongan yg kuat ini.
23 june 2010 subuh2. dokter dah start ubat ..mcm mana la rasa saket nak bersalin tu.. mcm2 dlm fikiran ni. then induced smpai 24 hrs.dah mula rasa contraction. 4 in 10 mins masa tue.
24 june 2010 ditolak ke labor room. debar2 yg amat sgt. segalanya serahkan pdMu. my love hubby n my mom gilir2 masuk tgk.  7pm. tiba2 suhu badan naik. demam pulak.so failed IOL.  sedihnya.  bukan rezeki utk bersalin normal..thanks hubby kerana sentiasa di sisi dan memberikan semangat dan kekuatan itu. 8pm ke general OT utk EMLSCS.  takot yg xdpt digambarkan. tp segala-galanya hilang bila dah dengar baby menangis dengan kuat. Alhamdulillah. lahirlah si comel yg ditunggu2. sempat cium pipinya. sayang sangat2 mummy kt baby. sebak rasa.. lebeh kurang 11pm, segalanya selesai dgn selamat. thank you Allah. masih bernafas lagi sekarang..
25 june 2010 masih di wad 5b dan baby di NICU. on antibiotic for 5days. pagi2 dengan tak sabarnye terus ke nicu. sebak lagi.. tgk anak yang keseorangan dlm baby cot tanpa mummynya di sisi.. terus pelok dia . sayang dia. dan kami sama2 menangis..sian anak mummy. dah lebeh 12jam br dapat rasa mummy pelok ye..tersentuh waktu tu..
28 june 2010 discaj drp nicu..alhamdulillah. mummy dan baby sihat .syukur~ bermulala saat tempoh berpantang lepas ni..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Love notes