October 27, 2010

konvo vs picc

tahniah! kpd semua graduan kskb, kkm yang baru grad di PICC putrajaya. juga tempat wedding datuk dr angkasawan negara kita! ehm.. mcm gah je bila dapat grad di picc. berbanding graduan dari single kolej kkm yang lain. bertuah badan kan.. tp disebalik gah itu, manusia kadang-kadang lupa dengan keangkuhan sendiri. kisahnya apabila graduan itu sendiri yang menimbulkan kekecohan dengan pengajar  atas sebab perkara kecik saja.. apakah. dimanakah respect dan terima kasih diorg kepada pengajar-pengajar yang meluluskan untuk grad??  seperti kacang lupakan kulit ~ tapi mostly ramai graduan yang baik-baik saja.. tahniah kpd semua! dan saya juga sebagai usherer vip  kena mengusherer vip aje. pengalaman baru. dpt berbual seminit dua dengan vip-vip yang terdiri daripada pengarah-pengarah & wakil dr jabatan kerajaan eg. kolej, jkn, institut, univ.. inilah akhirnya kisah konvo.. bila lah ye nk konvo lagi sekali ni. master pun belum buat lagi.. macam mana nih.. nak master. nk jadi lecturer univ..tercapaikah impian ini. ??

October 08, 2010

love story

tiba-tiba rasa nk tgk balikvideo kawen.. ngee... :)

love story wedding @ sungai petani


October 07, 2010

..:: warna warni aidilfitri:::..

salam syawal. masih sempat lagi nak ucap selamat hari raya aidilfitri. maaf zahir batin.. ya. tahun ni kami beraya bertiga.. bahagia sangat dgn kehadiran intan payung kesayangan baby auji  :) macam2 kerenah dia masa jalan g beraya. mummy punya pasal, baby ikut je kan.. hehehe.. apa pun sayang auji mummy! my auji at age 2 months, week 3: eye to eye contact. dah mula bagi respon senyum-senyum, mula hisap tangannye, waving hands & legs actively,  lifting head, tapi masih huyung hayang lagik.ape pun puas dan best dpt tengok perkembangan anak sendiri ~
   my auji adni, hubby & mom    
big famili               

September 01, 2010

susu ibu

susu ibu oh! susu.. and I'll exclusively breastfeed my auji adni umairah till 2 year old. waah. what a very ambitious being a new working mummy..hopefully! will last for 2 years! amin.. and people out there also know breastfeeding is the best for baby, best for mummy. but it is not always easy. trust me, it's very challenging! physically and mentally involved in order to produce breast milk. if not, milk does't come out! owh.. Me and my career 8.00am - 5.00pm every monday to friday, have to pum breast milk early morning before go to work.lunch break. after work or pumping continued before 12.00mlm..that's my daily routine to stock breastmilk and the same time i'll directly breastfeed my baby during the nite.. and hard time, may face some difficulties. bleeding nipples, sore nipples, itchy, baby upset feeding on left breast, feeling pain during breastfeeding and big bra size!. but no matter how it's, the problems can be solved.. the most important thing is moral support from hubby..and it is worth. Thank you Allah for giving my baby this rezeki. and as for my self, breastfeeding is a very enjoyable and precious gift that i can give for my auji adni. spend the time with her, dodoi her to sleep and keep close bonding with her. muah muah muahh..intan payung mummy & abah~


ready stock for august. each container 80-90ml /3 fl oz

August 23, 2010

welcome back to work :::..

selamat pagi semua~
baru sampai ofis dan hari ni hari ke 2 hantar baby ke umah kak nora. yg ngasuh my auji adni umairah. dan hari ke 2 dah masuk keje semula. welcome back isma liza! aahh keje bertimbun dgn soalan2 exam yang tak tersiap lg.. anatomi muskuloskeletal fisioterapi & OT. yg sepenuhnya siap hanya farmasi & radiografi. ni pun bertungkus lumus siapkan masa cuti pantang hari tu. satu tangan taip soalan, satu tangan hanyun buai anak.. waah setiap minit baru terasa berharga sekarang, sebab ape? intan payungku auji adni itu. sayang mummy.. kuat menangis jg dia. tp kalau kena caranya, sangat OK. tido je keje nye.dah 2 bulan pun umurnye..cepat je masa kan.
dan 2 bulan juga la byk belajar bagaimana menjadi seorang emak. bagaimana menguruskan anak. bagaimana perlu mengawal perasaan. bagaimana membahagikan masa. dan bagaimana bagaimana ... sangat banyak perlu belajar lagi..dan pagi hari ni masih lagi kelam kabut. sementara mummy tgh kalut tu, hubby kena tlg salinkan lampin baby. dan dalam masa sejam juga perlu pum susu, breastfeed baby dulu sblm mandi, bsiap-siap, drive ke damansara damai hantar baby & baru sampai kolej. bergerak pantas, rushing sangat dan tak teringat pun jahit operate yang belum sembuh sepenuhnya tu.. kesimpulannya, kena bangun awal lagi.. ya. hari-hari try & error. dan hari ni baby dengan buainye di rumah kak nora. harap-harap tak nangis kuat lagi berebut buai dengan mia. hehehe.. comel nye anak-anak kecik ni kan.. muahhh.. sayang anak mummy. jangan meragam kuat ye. dok baik-baik di sana kawan dgn kakak alysha ~


My auji adni umairah 2 month old

July 31, 2010

:: berpantang ::

Satu lg kisah..
dan hari ni dah penghujung tempoh pantang bersalin.. sbln lebih rasa mcm setahun..  btul la org ckp. bersalin operate ni sakit lps tu. ya! mmg diakui. da sbln pun, blum baik lagi.. mmg dugaan..fizikal dan emosi yg bercampur aduk. dgn berjauhan dr suami.. dgn diri ni yg kadang2 hangin tiba-tiba.. mcm2. tp alhamdulillah. dgn kekuatan yg diberikan Allah, akhirnye nk abeh juga pantang ni.. mak yg byk tolong masa pantang ni. suami yg bkorban ulang alik ke sp tiap2 mggu dan snggup melayan kerenah emosi ini yg kadangnya merepek-repek..tak tertahan rindu duduk berjauhan ni.. terima kasih semua.. dan mak slalu pesan. lps bersalin ni mcm kain putih. kira dah kosong-kosong. kena buat baik dgn suami. buang sifat amarah tu..ya.sape yang tak nak jadi isteri solehah kan.. dan harapnya lps ni, jadi insan yang baik..

July 30, 2010

alhamdulillah.. 24.06.2010

BERSALIN. inilah pengorbanan seorang wanita bergelar ibu. sedikit sebanyak kisah pengalaman melahirkan permata hati pertama kami AUJI ADNI UMAIRAH BINTI ASRIZAL.


22 june 2010 admitted  selayang  hosp. ward 5b. plan for IOL at 37 weeks due to suspected IUGR.. ya.. terima semua kemungkinan yang akan datang. tuhan..tabahkan la diri ini..terima kasih sgt2 to my hubby, my mom and my sis kak kembaq. temankan ke hosp. terima kasih atas sokongan yg kuat ini.
23 june 2010 subuh2. dokter dah start ubat ..mcm mana la rasa saket nak bersalin tu.. mcm2 dlm fikiran ni. then induced smpai 24 hrs.dah mula rasa contraction. 4 in 10 mins masa tue.
24 june 2010 ditolak ke labor room. debar2 yg amat sgt. segalanya serahkan pdMu. my love hubby n my mom gilir2 masuk tgk.  7pm. tiba2 suhu badan naik. demam pulak.so failed IOL.  sedihnya.  bukan rezeki utk bersalin normal..thanks hubby kerana sentiasa di sisi dan memberikan semangat dan kekuatan itu. 8pm ke general OT utk EMLSCS.  takot yg xdpt digambarkan. tp segala-galanya hilang bila dah dengar baby menangis dengan kuat. Alhamdulillah. lahirlah si comel yg ditunggu2. sempat cium pipinya. sayang sangat2 mummy kt baby. sebak rasa.. lebeh kurang 11pm, segalanya selesai dgn selamat. thank you Allah. masih bernafas lagi sekarang..
25 june 2010 masih di wad 5b dan baby di NICU. on antibiotic for 5days. pagi2 dengan tak sabarnye terus ke nicu. sebak lagi.. tgk anak yang keseorangan dlm baby cot tanpa mummynya di sisi.. terus pelok dia . sayang dia. dan kami sama2 menangis..sian anak mummy. dah lebeh 12jam br dapat rasa mummy pelok ye..tersentuh waktu tu..
28 june 2010 discaj drp nicu..alhamdulillah. mummy dan baby sihat .syukur~ bermulala saat tempoh berpantang lepas ni..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Love notes

Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers
The International Breastfeeding Symbol

loving married couple

loving married couple

enggagement day..

enggagement day..
09.3.09

crazy in love

crazy in love
till the end..

....:::::...


ShoutMix chat widget

ad

blog!

Isma Liza. Powered by Blogger.

Pages